Morun büyüsüyle sarılan Tekirdağ, lavanta tarlalarıyla yaz sezonunda turistlerin akınına uğruyor. Özellikle Süleymanpaşa ilçesinde yer alan bu muazzam tarlalar, hem yerli hem de yabancı ziyaretçilerin ilgisini çekiyor.
Haziran ayından itibaren açılan lavanta tarlaları, doğayla iç içe vakit geçirmek isteyenlerin yanı sıra fotoğraf tutkunlarının da gözdesi oldu. Ziyaretçiler, mor çiçeklerin arasında yürüyüş yapmanın yanı sıra, oluşturulan dekor alanlarında en güzel fotoğraflarını çekme fırsatı buluyor. Lavantaların renk cümbüşü, şehrin dört bir yanını sararken, Tekirdağ'ın turizm potansiyelini de artırıyor.
Tekirdağ İl Kültür ve Turizm Müdürü Ömer Faruk Karaküçük, bu tarlaların yaz mevsiminde kentin önemli turizm noktalarından biri haline geldiğini belirtti. Ziyaretçileri, lavanta bahçelerinin canlı renkleriyle karşılamaya hazır olduklarını ifade eden Karaküçük, “Şehirdeki ayçiçek tarlalarıyla birlikte lavanta tarlaları, Tekirdağ'ı görsel bir şölen haline getiriyor. Herkesi bu güzellikleri yaşamaya bekliyoruz.” şeklinde konuştu.
Lavanta tarlaları, sadece görselliğiyle değil, aynı zamanda bölge ekonomisine de önemli katkılar sunarak turizm hareketliliğini artırıyor. Yaz aylarında Tekirdağ’ı ziyaret edenlerin sayısının artmasıyla, bu tarlalar kentin en gözde mekanları arasında yer alıyor.