Marmaris, Avrupa Konseyi tarafından verilen ‘Avrupa Diploması’ ödülünü Fransa'nın Strazburg kentinde düzenlenen görkemli bir törenle aldı. Bu yıl Avrupa genelinde yalnızca 12 belediyeye layık görülen ödül, Marmaris’in sürdürülebilirlik vizyonunu ve uluslararası alandaki başarılarını tescillemiş oldu.

Ödül, Marmaris Belediye Başkanı Acar Ünlü ve Özel Kalem ile ARGE Müdürü Doç. Dr. Didem Gamze Işıksal’a, Avrupa Ödülü Komitesi Başkanı Milo Konatar tarafından takdim edildi. Marmaris Belediyesi’nin çevre, kentsel dönüşüm, sürdürülebilirlik, kültür-sanat ve uluslararası ilişkiler alanındaki başarılı çalışmaları, bu prestijli ödülün kazanılmasında önemli rol oynadı.

Başkan Ünlü, ödül töreninin ardından yaptığı açıklamada, Avrupa Diploması’nın kente kazandırdığı bu başarıyı vurgulayarak, “Bu ödül, uluslararası standartlarda sürdürülebilir ve geleceğe hazır bir Marmaris için yürüttüğümüz çalışmaların değerli bir yansımasıdır. Ortaya koyduğumuz ortak emeğin uluslararası alanda karşılık bulması bizlere güç verirken, geleceğe yönelik sorumluluğumuzu da artırıyor” dedi.

Başkan Ünlü, Avrupa Konseyi ile yürütülen uzun değerlendirme sürecinin bir aşaması olan bu ödülün, nihai hedefleri olan Avrupa Ödülü’ne giden yolda önemli bir basamak olduğunu sözlerine ekledi.