Marmaris’in Tepe Mahallesi’nde bulunan Kapalı Çarşı esnafı, işlerinin olumsuz etkilendiğini söyleyerek Atatürk Meydanı’nda bir araya geldi. Esnaf, Marmaris Belediyesi’nin gerçekleştirdiği çarşı düzenlemelerinin kendilerini zor durumda bıraktığını ifade etti.

Basın açıklamasında, işletmelerin önündeki gölgelik ve diğer yapıların kaldırılmasıyla birlikte sıcak ve yağışlı havalarda turistlerin bölgeye uğramadığının altı çizildi. Bu durumun da ticari faaliyetlerini olumsuz etkilediği vurgulandı. Esnaf temsilcileri, “Biz ayrıcalık değil, eşitlik istiyoruz. Tek isteğimiz adil uygulamalar içinde çalışabilmek, ekmeğimizi kazanabilmek ve ailemizi geçindirebilmektir” şeklinde konuştu.

Esnaf, kafe ve restoranların dış alan kullanabildiğini ancak kendi sektörlerinde, yani tekstil, çanta, ayakkabı ve saat satışı yapan işletmelerin aynı imkanlardan yararlanamadığını savunarak eşitlik talep etti. Yaklaşık bir yıldır yaşadıkları mağduriyetin giderilmesi için belediye ile sürekli iletişimde olduklarını belirten esnaf, taleplerinin karşılık bulmadığını düşündüklerini ve hukuki mücadele başlatacaklarını açıkladı.

Grup, basın açıklamasının ardından sloganlar eşliğinde Atatürk Meydanı’ndan Marmaris Belediyesi hizmet binasına yürüdü. Belediye binası önünde protestocular ile kolluk kuvvetleri arasında kısa süreli bir arbede yaşanırken, müdahalenin ardından gerginlik sona erdi. Protesto, belediye binası çevresinde bir süre daha devam etti.