Tekirdağ'ın Süleymanpaşa ilçesinde bu yıl 22.'si düzenlenen Geleneksel Yayla Şenlikleri, renkli görüntülerle kapılarını açtı. Süleymanpaşa Belediyesi ve Karadeniz İlleri Kültür, Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği'nin iş birliğiyle gerçekleştirilen etkinlik, Karadeniz Mahallesi'nde büyük bir coşkuyla başladı.

Konuklar, şenlik alanına geldiklerinde Karadeniz İlleri Kültür, Yardımlaşma ve Dayanışma Derneği Başkanı Muharrem Akyüz ve ekibi tarafından kemençe eşliğinde karşılandı. Stantlarda Trabzon ekmeği, Akçaabat köftesi, Vakfıkebir tereyağı gibi yöresel lezzetler ziyaretçilerin ilgisini çekti.

Akyüz, açılışta yaptığı konuşmada yayla şenliklerinin Karadeniz kültürünün önemli bir parçası olduğunu dile getirerek, “Bu etkinlik, tanışmak, buluşmak ve kaynaşmak için bir fırsat. Biz bunu bir kültür etkinliği olarak yapıyoruz, ticari amaç gütmüyoruz” dedi.

Süleymanpaşa Belediye Başkan Yardımcısı Emin Benan Utku, bu yılki şenliklerin farklı kültürleri bir araya getirme amacını vurguladı. CHP Tekirdağ Milletvekili İlhami Özcan Aygun da etkinliğin Trakya ve Karadeniz'i buluşturduğunu ifade etti. Şenlik boyunca katılımcılar, kemençe eşliğinde horon oynayarak eğlencenin tadını çıkardı.