Bolu'nun doğa turizmi açısından önemli noktalarından biri olan Yeniçağa Gölü kenarındaki piknik alanı, içler acısı haliyle vatandaşların büyük tepkisini çekti. Sabah kahvaltısı için çocuğuyla birlikte bölgeye giden bir vatandaş, karşılaştığı çöp yığınları ve kirlilik karşısında adeta isyan etti.
Oğluyla temiz hava almak ve kahvaltı yapmak amacıyla Yeniçağa piknik alanına giden bu duyarlı vatandaş, masaların ve çevrenin pislik içinde olduğunu belirtti. Yaşadığı büyük hayal kırıklığını dile getirerek, "O kadar pisti ki mangala kadar yakıp bırakmışlar. Resmen Yeniçağa Gölü sönmüş, arkasından ağlayanı yoktu" ifadelerini kullandı. Bu durum, bölgedeki bakımsızlığa ve ilgisizliğe dikkat çekti.
Piknik alanındaki masaların üzerindeki kabuklar, etrafa saçılan mangal külleri, uçuşan poşetler ve yerlere atılmış alkol şişeleri, doğaseverlerin yüreğini sızlatıyor. İki kez bölgeye gittiğini ve her ikisinde de alanın adeta bir çöplüğe dönüştüğünü belirten vatandaş, çevre kirliliğine karşı acil önlem alınması gerektiğini vurguladı.
Yaşanan çevre katliamına sessiz kalamayan bu vatandaş, yetkililere seslenerek alanın temizlenmesi, korunması ve daha sık denetlenmesi için çağrıda bulundu. "Orası lütfen ilgilenilsin. Yazık, doğamızın kirlenmesine karşı duyarsız olmayalım" diyerek hem yetkilileri göreve hem de piknikçileri çevreye karşı daha saygılı olmaya davet etti.