Milli Eğitim Bakanlığı'nın yayımladığı 2026-2030 İklim Değişikliği Eylem Planı ile Bolu'daki okullarda 'yeşil okul' dönemi başlıyor. Doğayla iç içe bir şehir olan Bolu, bu önemli uygulamalar için adeta bir laboratuvar niteliği taşıyor.
Bakanlık, çevre bilincini güçlendirmek ve sürdürülebilir yaşam kültürünü kalıcı hale getirmek amacıyla geri dönüşüm, yağmur suyu hasadı ve kompost sistemleri gibi uygulamaları hayata geçirecek. Yeni müfredat, öğrencilerin bu konularda bilgi sahibi olmalarını sağlarken, doğa ile olan bağlarını güçlendirecek.
Bolu, zengin orman varlığı ve doğal kaynakları ile bu eylem planının ruhuna en uygun şehirlerden biri olarak öne çıkıyor. Öğrencilerin doğayla etkileşimde bulunarak öğrenmelerini sağlayacak olan bu uygulamalar, Bolu'daki okullarda pilot bölge dinamizmi yaratacak.
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, çevre bilincinin erken yaşta kazandırılmasının önemine dikkat çekerek, teorik bilgilerin günlük yaşam pratiğine dönüştürüleceğini belirtti. Bu sayede, Bolu'daki genç nesillerin doğaya saygılı bireyler olarak yetişmesi hedefleniyor.